Mahtavaa, että olet löytänyt tiesi tänne Olen tämän foorumin perustaja, ja halusin luoda paikan, jossa käsitöistä kiinnostuneet ihmiset voivat kohdata, inspiroitua toisistaan ja jakaa tekemisen iloa – ilman suorituspaineita tai somehälyä.
Olen monipuolinen käsityöharrastaja ja melkein kaikkea on tullut kokeiltua. Pitsinnypläystä en ole opetellut - vielä. Tykkään kokeilla uusia tekniikoita, testailla materiaaleja ja ideoida kaikkea, mitä voi tehdä omin käsin. Olen koulutukseltani vaatetusalan artesaani joten vaatteen teko onnistuu alusta loppuun. Sen lisäksi virkkaan, neulon ja saatan kirjoakin, jos keksin vaikka sopivan lahjaidean. Talvisin käyn kansalaisopiston kurssilla kutomassa kangaspuilla. Aitasta löytyy omatkin kangaspuut, harmillisesti ne eivät vain ole päässeet vielä käyttöön asti. Olisiko nyt se kesä kun saan vihdoin aittaa siivottua ja huollettua kangaspuut käyttökuntoon? Hetki sitten innostuin Fimo-massailusta pienoismallien kautta ja päädyin pienoismallien sijaan tekemään korvakoruja - vaikka en itse edes käytä koruja! Työhuoneesta löytyykin tarvikkeita ja materiaaleja melkein kaikkeen - paitsi se nypläystyyny. Käsitöissä kautan luonnonmateriaaleja, ellei projekti nimenomaisesti vaadi jotain muuta, esimerkiksi vedenpitävää kangasta. Ja erityisesti nautin kankaiden uusiokäytöstä, jokin kiehtoo siinä millaisia rajoituksia ja toisaalta ideoita vaikka vanha paita tarjoaa jos tarkoitus on tehdä laukku.
Unelmani on rakentaa tästä yhteisö, jossa voimme yhdessä osallistua haasteisiin ja yhteisprojekteihin, kysellä, kannustaa ja vaan höpötellä käsitöistä (ja ehkä vähän muustakin). Toivon, että tästä tulee paikka, johon on aina kiva palata.
Arjessa työskentelen kirjanpitäjänä ja artesaanin koulutuksen lisäksi minulla onkin liiketalouden tradenomin koulutus. Asun pienessä kylässä Keski-Suomessa omakotitalossa ja talosta löytyy oma pieni työhuone etätyöpäiviä ja käsityöharrastusta varten. Meillä on teinilapset, koira ja kissoja – eli touhua riittää.
Minut löydät instagramista @elinascrafts ja blogin osoitteesta https://elinascrafts.com/
Kerrothan myös itsestäsi – kuulen mieluusti lisää teistä kaikista!